Ägg och mjölfri kladdkaka





Lydias älskar att baka. Syns det? Vi brukar baka en supergod kladdkaka som är mjölk och äggfri.

2,5 dl. socker
50 gr. flytande mjölkfritt margarin.
2,5 dl. vetemjöl
1 tsk. bakpulver
4 msk. kakao
1 tsk. vaniljsocker
1 krm. salt
1,5 dl. havremjölk


1. Vispa socker och smör/margarin poröst med 1 msk. mjölk.
2. Blanda ihop de torra ingredienserna och tillsätt dessa växelvis med resten av mjölken.
3. Vispa i minst 2 minuter.
4. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar botten. Jag brukar ta hackade digestivekex att bröa med. Vanligt ströbröd kan innehålla ägg. Blir supergott!
5. Grädda i 150° i 35-40 min.




Kommentarer:
Postat av: "Favoritmoster"

Vad söt hon är!! Antar att hon är 1:a provsmakare,ser ut som det. Ge henne en kram från mig. Ha det så bra alla tre. Kram

2010-02-23 @ 17:56:44
Postat av: Carola

Nej den boken har jag inte läst, får nog göra de...de kan vara lärorikt :)

Tack för tipset!

Så sör hon är och stor har hon blivit


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback